OUT NOW!


Envisaging L'Aquila
edited by Alessandro Coppola

Hotel Architecture Today

P1000739

P1000927

P1000983

Hotel Architecture Today

Explorations facetious and serious on tourist landscape

The project proposes a reflection on the visual landscape in tourist places, tackling the case of the Italian Adriatic coast of Romagna, a district which represents one the traditional destinations for mass tourism.

The project focuses on hotels as places that summarise a whole conception and narration of a particularly outdated – yet still much practiced – model of tourist experience. The aim is to create an archive that documents the shapes, colours and names of a series of hotels located between Rimini and Cattolica.

For more information: andrea [dot] mubi [at] gmail [dot] com

1 comment to Hotel Architecture Today

  • claudio c.

    Immagino le foto siano scattate in un periodo fuori stagione. E comunque trovo una sfasatura emblematica tra le serrande che sono tutte tirate giù, e quindi la natura presumibilmente disabitata degli edifici, e la rumorosità visiva della facciata (il rilievo dei balconcini del “Baltic”, il fuxia/azzurro dell'”Atilivs”, i decori orientaleggianti dell’ultima foto). Che cosa diventano questi luoghi e i loro dintorni “fuori stagione”? Aspettano i transfughi di una catastrofe ‘naturale’?

    L’altra sfasatura è quella tra l’architettura di palazzina e la facciata. E poi c’è tutta una mescolanza tra dimensione globale e la tradizione (la “V” di Atilivs con il manifesto della cocacola zero è impagabile!).
    C.